fredag 1 mars 2013

Intevju med Ida!

Hejsan! Jag heter Alva Håkansson och idag har vi från Boknytt fått äran att intevjua Ida i från boken " Sandor // Ida " .
- Hej Ida, välkommen!
- Hej, tack så mycket.
- Hur är relationen mellan dig och Sandor? Alla är väldigt nyfikna!
- Ja... Jag har flyttat med min häst utanför Göteborg, jag och mamma bor på en gård med Vanja där. Så jag och Sandor träffas så ofta som möjligt! Så ja, vi håller kontakten. Ler hon med ett glatt leende.
- Vad bra! Hur har du det i skolan Ida?
- Jag har kommit in på gymnasiet i Göteborg som det även står i boken, sedan jag har börjat bli vän med Vanja så har allt gått tusen gången bättre! Allt blir lättare!
- Vad bra! Och din mamma? Hur mår hon? Rider hon med dig och Vanja också?
-Ja hon mår mycket bättre. Hon rider, men hon rider inte med mig och Vanja, hon rider med Vanjas mamma Elin!
- Det låter intressant! Tävlar du med hästen?
- Nej det gör jag inte, jag rider för att jag tycker det är kul, inte för att tävla!
- Okej! Tack så mycket Ida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar