fredag 15 mars 2013

Bokuppgift v.11

Att vara kompis med någon betyder att man alltid kan vara säg själv med den. Att man inte ska behöva tänka på vem man ska vara. Att vara kompis med någon är något man är för man trivs med det. Jag har en bästa kompis tex. Och jag är med henne för jag vet att hon alltid kommer stanna hos mig, och för jag alltid har kul när jag är med henne. Det man ska förvänta sig utav en vän är att den ska vara ärlig mot dig. Att den säger till när någonting är fel, eller om du gör fel. Det tycker jag är viktigt. En viktig sak i en kompisrelation är att man ska kunna lita på varann, att men ska lita på att den ena inte snackar skit om den andra... Att den alltid stannar osv.
Jag har valt Sandor och Ida i boken, för när allt började, när dom chattade. Då var dom bara kompisar och inget mer. Dom berättade allt som hände för varann. Fast Sandors och Idas kompisrelation var väldigt annorlunda, det är inte många som träffas på internet och sedan blir tillsammans /bästakompisar. Om man tänker efter så är det ganska farligt att skriva till folk på nätet och sedan träffa dom. Det kan vara vem som helst som sitter bakom skärmen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar