tisdag 12 februari 2013

En obekväm sanning.

 Den här filmen handlade om när Al Gore berättar om  att klimatet förändras. Polarisarna smälter på grund av att det har blivit så mycket  varmare. Nu när isen smälter så betyder det att isbjörnarna drunknar. Forskarna har sagt att isbjörnarn kan simma runt 95 km för att hitta is som dom kan bosätta sig på.

Golfströmmen som gör att vi får varmt vatten här i Norden håller på att gå sönder. Detta händer på grund av att isen smälter och då åker det ner kallt vatten i golfströmmen på fel ställe. Då slutar golfströmmen att snurra och då får vi inget varmvatten.

På jorden blir det bara varmare och varmare, och nu när det blir varmare så blir de det även ÖVER havet. Om det blir varmare över havet så kommer det bli mer stormar och tornados. Även här i norden. Det kommer bli många stormar som till och med är värre en Gudrun!

Jag tycker att denna filmen var riktigt bra. Al förklarade riktigt bra och man förstod vilken kris detta är. Det som jag tyckte va det läskigaste var att det kommer bli fler stormar här i Norden. Det är dom här filmerna som man lär sig mest utav tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Hej Alva!
    Du har publicerat mina stödord som jag mailade ut... Meningen var att du skulle skriva en sammanfattning av del 2 + egna kommentarer.
    Använd gärna stödorden som "minnesstöd" när du berättar om du inte minns vad filmen handlade om.
    Fixa till detta och publicera igen!

    mvh Carolina

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Kolla in Matildas blogginlägg, där kan du få tips på hur sammanfattningen kan se ut!

    mvh Carolina

    SvaraRadera