fredag 1 februari 2013

Bokuppgift. v.5



Just nu är jag på sida 146. I boken har Ida precis ringt till en man som hade presenterat sig själv i en tidning, och där skrev han sitt nummer. Mannen söker en fru, och ida tog chansen och bad sin mamma att gå på en träff med mannen. Idas mamma ringde manen och hon blev intesserad. 2 dagar efter skulle hon träffa honom. Ida fixade mamma, hon sminkade och klädde upp henne. När mannen ringde på dörren fick mamman panik. Hon ville inte. Men Ida fick henne till slut till att öppna. Jag har läst till dom gick ut på en restaurang. Jag tror att det antingen kommer gå riktigt bra, eller så går det helt kasst. Jag hopas på att det går bra.
En film som påminner om detta är en film som heter ” Inte utan min dotter” . Den handlar om att det är en mamma och pappa som åker till pappans hemland. När dom kommer dit så säger pappans mamma att dom måste stanna där. Men mamman och dottern vill inte det. Till slut blir det så att dottern och mamman försöker rymma. Det är en riktig ” mor och dotter känsla ” för dom är så fasta vid varandra. Dom skulle aldrig lämna varandra.
Jag valde den filmen för att i båda filmerna så handlar det mycket om dottern och mamman. Jag tycker det är kul med dom filmerna för att dom är så sorgliga. Det är väldigt intressant.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar