torsdag 23 januari 2014

Vargjakt minskad.


Under alla år från och emd 2010 har jägarna fått skjuta 50 vargar, nu under 2014 finns det 400 vargar kvar i Sverige, därför har förvaltningsrätten i Stockholm bestämt att årens jakt får vi bara skjuta 30 vargar. Men Svenska Jägarförbundet klagar imot detta. Dom tycker att dom skall få skjuta vargarna mer. En utav anledningarna är att vargarna har attackerat många djur som renar, får och hundar.

Jag kan förstå båda två " grupperna ". Jag förstår jägarna eftersom dom kanske är rädda för vargarna, att dom skall äta upp deras djur. Men jag kan även förstå förvaltningsrätten. För jag tycker inte att man skall utrota 12 % av alla vargar på ett ända år. Speciellt inte nu när dom är så lite. Jag tycker om vargar riktigt mycket. Jag tycker dom är fina djur. Det skulle vara fel om dom skulle utrotas.

http://www.nyhetsrummet.se/nyhet/37124/jagareforbundet-overklagar-forvaltningsrattens-beslut-att-stoppa-licensjakten-pa-varg/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar