fredag 11 oktober 2013

Veckans nyhet v.41

 " Men Buck var varken inomhushund eller hundgårdshund. Hela området var hans. Han dök i simbassängen tillsammans med domare Millers sönder :, han eskorterade Mollie och Alice, dommare Millers döttrar, på långa strövtåg tidigt om morgonen eller i skymningen. Under vinterkvällarna låg han vid domare Millers fötter. "

Jag valde detta för att det beskriver vilken viktigt roll ett djur kan ha i människornas liv. Dom ska  behandlas på detta sättet. Inte som andra behandlar dom som vi ser senare i boken. Djurplågeri är inte rätt, jag tycker själv att djur är lika mycket värda som oss människor. Men jag skulle aldrig kunna vara vegetarian, för jag tror på att alla ska äta det som man måste äta. det är samma med djur, dom måste också äta andra djur ibland för att överleva.

Jag är en som person som kan kolla på filmerna " Lasie " om och om igen. För den hunden betyder riktigt mycket. Hon var även smart, och det tror jag att hundar kan bli. Bara man tränar dom och ger dem en chans. Dem visar att hunden var en stor del av familjen, det ser man. Den gör många tjänster för familjen, men den tar också del utav lyxigheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar