fredag 3 maj 2013

Bokuppgift v. 18


Stjärnhimmelns ögon

Jag ger dej mina sanna ord om vänskap till dig

för du har något annorlunda i dina bruna & skygga ögon

Du är som en vacker stjärnhimmel som alla kan se,
Du hörs icke men du syns och tar plats

Ingen vet varför ännu, men jag vet,

Du säger inte ett knyst men du är speciell.

Jag valde denna för jag tycker att denna är riktigt fin. Denna tänkte jag på Dogboy och Emmy. Dom är som bästa vänner. Sista meningen " Du säger inte ett knyst men du är speciell " Det är som om han förstår henne även om hon inte säger nått. Han känner henne ut och in. Men när jag läste den tänker jag även på carro, hon är som min syster. Och jag skulle alltid ställa upp för henne om nått skulle hända. <3

http://www.diktkonst.se/dikter_om_v_228_nskap/page_1/Stj_228_rnhimmelns_246_gon.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar