tisdag 8 april 2014

Dagbok.

Willys. 

Dag 1.
Idag var det den första dagen på våran praktik. Vi gick upp en timma för tidigt eftersom vi trodde att vi började klockan 8, men det var klockan 9. Våran handledare Seff visade oss hur vi man frontade. Det betyder att man ska ta fram varorna så det inte se tomt ut på hyllorna och att man ställer varorna på rätt ställe. Sedan visade han oss var man slängde alla kartonger. Första dagen gjorde vi detta hela tiden fram till klockan 3.

Dag 2.
Idag kom vi i rätt tid och inte en timme innan... Idag har vi packat upp varor till skillnad ifrån igår där vi bara frontade. Vi jobbade på badrumsavdelningen och gjorde klart 2 lådor med varor där.

Dag 3.
Idag gjorde vi samma sak, vi packade upp varor och frontade. Men idag hann vi med hela 5 kartonger på olika avdelningar. Frukost, bad, konservbrukar, kakor och frukt avdelningen. När vi ska gå och slänga kartongerna som varorna har varit i så måste vi gå ner till lagret och dra den på en truck. Det är tungt för armarna. Bra träning!

4. Idag gjorde vi samma sak som alla andra dagarna. Men idag ( till skillnad ifrån dom andra dagarna ) så tappade jag och Miranda en glasburk med rödbetor. Så vi fick torka upp det. Äckligt!

5. Idag frontade vi och tog upp varor. Men sista timmen fick vi sätta prislappar med en prissättare på varor. Det var roligare än att bära varor kan man säga...

Jag har testat detta nu coh jag förstår nu att detta vill jag inte bli. Det var inte roligt tycker jag, samma sak varje dag. Men det var en sak som va kul, och de va att träffa folk i affären. När man fick hjälpa dom att hitta saker. De var kul, men jag tror jag vill jobba med människor. Sjuksköterska kanske?

Långavekaskolan.

Dag 1.
Idag var det den första dagen på Långavekaskolan. Jag har hand om nollorna/sexårsverksamheten. Första lektionen hade vi " dagens bokstav ". Det går ut på att man ska lära sig mycket i en siffra. Jag tycke detta är ett bra sätt att lära dig alfebetet för då kommer man ihåg de lättare. Den hör veckan hade vi bokstaven Y.
Nästa lektion hade vi en lektion som handlade om hur man är en bra kompis. Där kollade vi på en film som handlade om en pojke som var ganska bråkig, sedan diskuterade vi varför hab var bråkig och hur man skulle kunna hantera det. Det är bra att dom lär barnen hur dlm ska bete sig nu när dom är så unga tycker jag. 
Sista lektionen hade dom matte där jag va lärare, jag lät dom jobba med olika stenciler och matteboken. 

Dag 2. 
Idag var jag sjuk, hade ont i halsen. 

Dag 3. 
Första lektionen hade jag svenska. Dom som int var klar med uppgifterna om bokstaven Y fick göra klart dom. Dom andra som va klara fick jobba med " sifferboken ". Där lär dom sig skriva siffror fint och snyggt. Nästa lektion var fri lek, då pärlade vi. Och sista lektionen var det matte, där fortsatte jag min lektion och han nya stenciler. 
Intevju med Marie. 



Hur länge har du jobbat här? Sen i januari 
Har du alltid velat va lärare? Nej.Sjuksköterska, i en ambulans  
Vad har du för utbildning? Lärarutbildning, universitet i Göteborg Vad får du för lön? 25,2.
Trivs du här? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar