onsdag 2 april 2014

En anställningsintevju.

1. Fågelaffär, hamnbörjekiosk, bensinmack, hamn, dagis, butiksbeträde, tryckeri.
2. Han lydde inte reglerna, kom inte överrens med chefen eller sluta själv pågrund att andtra gjorde fel.
3. Novell. Kort berättelse.

kläder.

När jag skulle gå första dagen till jobbet,  så tänkte jag att jag måste trivas på denna arbetsplatsen. Jag måste ha ett jobb. Men samtidigt så tänkte jag att jag måste vara mig själv. Så jag blandade reglerna som mannen på intjuven sa. Jag tog på mig kostymen, men så tog jag på kepsen. Perfekt!
När jag kom in så pratade jag med samma man som i intevjun. Jag kände att detta måste passa MIG. Jag måste trivas här.
Mannen började och sa- Jag sa till dig på intevjun att du skulle ha kostym, inte keps.
Då sa jag - Men jag har ju kostym? Kepsen står för hela min personlighet.
Mannen var strängare nu än på intevjun. - Jag tolererar inte detta. Ta av kepsen eller sluta.
Jag tog av mig kepsen.
Mannen såg förvånad ut och sa - Var detta första gången du lydde din chef?
JAg tänkte och sa - Nja, någon gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar