onsdag 2 april 2014

Mord vid allsvesnk fotbollsmatch.

I söndags den 30 april blev en 43:årig man mördad i Helsingborg centrum. Denna mannen hade en fru och 4 barn. Detta var när den första Allsvenska matchen skulle spelas. Helsingborg - Djurgården. 43 åringen skulle dit och heja på sitt lag Djurgården, men han hann aldrig till arenan. Enligt DN så blev han träffad av en flaska i mitten av Helsingborg och sedan blev misshandlad till döds. Han blev mördad av en utav Helsingborgs supportrar, som nu har erkänt sitt brott. Han sitter nu häktad.
När publiken på arenan fick reda på att mannen hade blivit mördad så gick dom ut på planen, och matchen blev inställd. När Djurgården och Helsingborg mötte varandra i ishockey samlade Djurgården in pengar på stadion som skulle skänkas till familjen. Den matchen fick dom in 172 000 kronor. Men deras mål är 1 000 000 kronor.

Egna tankar. 
Detta är en fruktansvärt hemskt händelse. Speciellt att han har 4 barn och en fru. Men jag tycker det är bra att dom har startat en insamling till familjen, eftersom mamman kanske inte kan försörja hela familjen själv. Men det är så här det är mellan dom olika lagen nu i dagens samhälle. Bara för att man inte hejar på samma lag eller har olika åsikter så hatar man varann bara för det. Om jag hade vart denna personen som hade gjort detta hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv för de jag hade gjort.

När jag var i Malmö i söndags när Malmö och Falkenbergs FF spelade så satt vi på Malmös familjeläktare. Framför oss satt det en kvinna som också va FF:are, det såg jag genom att hon hade en halsduk som det stod FF på.  Det såg en man ovanför oss också, det var en MFF:are på läktaren med en ölburk i handen. Så skrek denna mannen " fy fan en FFare!" så kastade han ner hela sin öl på denna kvinnan. Hon blev helt förstörd. Hon hade inte gjort någonting och han kastar hela sin öl på henne för hon håller på ett annat lag! Har vi inte rätt att tycka vad vi vill här i Sverige? Detta problemet tycker jag är större än vad många andra tror! Det har till och med gått till ett mord, och nu sitter en hel familj utan sin man eller pappa.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18651428.ab
http://www.dn.se/nyheter/sverige/supporter-dod-efter-brak-i-helsingborg/
http://www.sydsvenskan.se/skane/minst-en-till-sjukhus-efter-fotbollsbrak-i-helsingborg/
















Bild på mordplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar