onsdag 20 november 2013

Bokuppgift v.47

Denna veckan har jag läst 40 sidor. Så jag har läst exakt så mycket som jag hade tänkt mig, detta tycker jag är lagom. Eftersom boken inte är så lång.

Det som har hänt denna veckan är att Izzie och Nesta ska gå ut och kolla på en bio i stan. Men filen har 15 års gräns. Så dom får inte komma in igtligen.  Både Izzie och Nesta ser äldre ut en vad dom är. Men lucy som är så kort, ser inte ut som äldre. När dom skall gå och köpa biljetterna vid ingången så säger dom till Lucy att dom inte får komma in. Lucy känner sig dum, för hon visste att Izzie ville så gärna gå  på den. Dagen efter skämdes Lucy lite, men hon ringde till Izzie ändå för att fråga om dom kunde hitta på något. När hon ringer är det Izzies mamma som svarar. Hon berättar att Izzie och Nesta har gått på bion utan henne. Hon blir jätte ledsen för dom har svikit henne. I skolan dagen efter undviker Lucy Nesta och Izzie. Det är inte förrän på middagsrasten som Izzie hittar Lucy på biblioteket. då frågar Lucy om filmen var bra. Då blir Izzie röd i ansiktet och tyst.

Jag tror att Nesta är en riktigt speciell person. Hon är en ledartyp, gillar att bestämma. Hon är även mycket vacker, vilket gör henne till en ännu större person för andra. Hon är ny här i stan, och hennes ända vänner är Izzie och Lucy. Framförallt Izzie.

Jag ska läsa 30 sidor nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar