fredag 12 april 2013

Bokuppgift v.15

Detta stycket uppkommer när dom 5 pojkarna blir hämtade av en man som hittade dom utanför Burger King när dom tiggde mat av kunderna. Mannen kör ut dom till ett berg med en minibuss utanför staden. Pojkarna satt tysta i bilen nästan hela bilresan. När dom kom fram till huset så visade han dom matsalen, där stod det grillad kyckling och sallader och ris och literflaskor med Coca-Cola. Det är då detta stycket händer :

Pojkarna såg på varandra.
-Paradiset, viskade Råttan och fnissade. Jag som trodde att det låg i himlen, nu vet jag att det var fel, det ligger för helvete här på joden.

Jag valde detta stycket för jag kan känna igen mig när det känns som att allt faller på plats. När man tex har tränat fotboll i två timmar. Då kurrar magen och man är helt slut efter träningen. Sen när man kommer hem, och då har mamma och pappa gjort en riktig god kvällsmat. Då känner man sig riktigt glad! Men för att man ska få denna känslan, så måste man även förtjänat den. Om jag tex har legat hemma hela dagen och bara kollat Tv så får jag inte denna känslan. Men om jag har tex tränat eller städat i några timmar, då förtjänar jag känslan och då får jag den. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar