fredag 25 januari 2013

Trafikolyckan i Skåne.

På E4:an har det skett en Trafikolycka. Det började med att det var en bil som stannade på motorvägen. Sedan kommer det en lastbil som kör in i bakom bilen, så fortsatte det så. Det blev som en lång rad med bilar! Det var ett hundratal som var inblandade i olyckan. 49 personer har förts till sjukhus b.l.a tre brandmän, det var en man som omkom. Mikael som är brandman och jobbar på Åstorps räddningstjänst förklarar olyckan. ”– Vi stod där när allt började braka ihop och blev angripna från två håll. När man står där stannar nästan tiden. Det small ju runt oss hela tiden. Vi försökte skydda oss så länge det gick, säger han.1” Jag tycker att detta är en hemsk händelse. När man tänker på att det var en man som dog. Usch! Jag tänker på den killen som stannade först. Tänk känslan han måste ha fått när han såg en lastbil komma i full fart mot han, jag hade blivit livrädd! Med tanke på att olyckan skedde på en bro så skulle bilar kunna ramla av bron. Jag tycker att detta var en riktig hemsk och stor händelse, om jag hade vart med om den här händelsen så hade jag ALDRIG glömt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar