fredag 18 januari 2013

bokuppgift v.3

Jag valde ”Talking to the moon”. För att det känns som att det är Sandor som sitter på kvällarna och tänker på Ida, tex när han säger första meningen ” I know you'r somewhere out there” Sandor har inte så många vänner, eller rättare sagt, han har inga äkta vänner. Men han säger att han kan prata med Ida om allt, och då tyckte jag att denna låten var bra. Ida har många vänner, många tycker om henne för hur hon ser ut.. Men jag tror ida vill ha vänner som är vän med henne för att hon är snäll, och det är nog därför hon gillar Sandor Denna låten betyder mycket för mig, för när min farfar gick bort så tittade jag alltid på månen och tänkte på han. När jag var hos farfar pratade vi om allt och alla, så att refrängen betyder mycket för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar